Bağışıklık Sistemi Nedir? Nasıl Güçlendirilir? Neler Tüketilmelidir? Leave a comment

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ NEDİR?

Hastalıklardan korunmamızın temel sebebi vücudun korunmasını sağlayan bağışıklık sistemidir. Bağışıklık sistemi vücudu temel alan bir sistemdir ve sürekli güçlü tutulması gerekir. Eğer bağışıklık sistemi zayıflar ve çökerse vücut hastalıklara merhaba demeye başlar.

Zayıf düşen bağışıklık sistemi zamanla hastalıkları beraberinde getiri. İlk önce hafifi sorunlar görülse de bu hastalılar ilerleyerek kansere kadar bile gidebilir ve sonuçlarını da kötü etkileyebilir.

Bağışıklık sistemi hücreleri ve dokuları da ele alır. Aslında kısacası bağışıklık vücudun her zerresini el alır ve ilgilenir.

Bağışıklığın düşmesiyle başlayan en ufak rahatsızlık kış mevsiminde oluşan griplerdir. Gribin bile zatürreye dönüşerek ölüme yol açtığı kanıtlanmıştır.

Yani gribin bu kadar ileri gidilmesini istemiyorsak bağışıklığı güçlü tutmalıyız.

BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLÜ TUTMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Bağışıklığın güçlü tutulması ve daha sağlıklı bir yaşam sürebilmek için yapılması gereken bir kaç ufak nokta vardır.

En bilindik şekilde bahsedecek olursak sigara kullanılmamalı. Sigara ve bunun yanında da diğer zararlı alışkanlık olan alkol gibi. Sigara ve alkol zamanla vücut sistemini çökeltir sadece bununla kalmayıp diğer organlarında çökmesini sağlar. Akciğer ve karaciğer kanserine yakalanma olasılığını arttırır ve zaten düşük olan bağışıklık sistemi yüzünden iyileşmeniz olanaksız hale gelebilir.

Diğer önemli nokta ise düzenli uykudur. Düzenli ve yeterli uyuma gerçekleşirse vücut bir düzene uyarak daha sağlıklı bir şekilde çalışmaya devam edecektir. Ancak düzensiz bir uyku düzeniniz varsa ve uykunuzu tam alamıyorsanız, vücut için yorucu bir süreç başlayacaktır ve bağışıklığınızın da düşmesini sağlayacaktır.

Eğer fazla kilolarınız var ise bu kilolarda bağışıklık sistemini tetikler ve olumsuz etkiler. Gereksiz kilolarınızdan sağlıklı bir şekilde kurtulursanız eğer bağışıklığınız için de olumlu sonuçlar olacaktır.

Bu kilolardan kurtulduktan sonra daha dengeli ve düzenli beslendiğinizde bağışıklığınız da düzene girecektir.

Aynı zamanda sinir ve stresten de uzak durulması gerekir. Sinir bağışıklık sistemini en çok etkileyen faktörlerden biridir. Bu yüzden uzak durulması bağışıklığı da daha az etkiler.

El temizliği ve bunun yanı sıra vücut temizliği de önemlidir. Ağız yoluyla vücuda giren bakterilerin de bağışıklığı düşürmesi yeterli olacaktır. Bağışıklığı düşürmemesi için de temizlik gerektirir ve önem gösterilmelidir.

En önemli etkenlerden biri ise beslenmedir. Bağışıklığı desteklemek için ise en çok dikkat edilmesi gereken şey beslenme şeklidir. Bu yüzden daha sağlıklı v e düzenli bir beslenme programına uyulmalıdır.

BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİREN BESİNLER NELERDİR?

Bağışıklığı güçlendirmek ve vücudu daha sağlıklı bir hale getirmek için beslenme koşulları önemlidir. Daha sağlıklı ve düzenli bir beslenme programı oluşturarak bağışıklığı destekleyebilirsiniz.

Bunun için tüketmeniz gereken besinler;

C VİTAMİNİ;

C vitaminleri bağışıklığı tetikleyen en büyük faktördür. Eğer güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak istiyorsanız. C vitamini açısından yüksek değerler içeren besinler tüketmelisiniz. Örneğin; limon, kırmız biber, brokoli , lahana gibi besinler c vitamini açısından oldukça yüksek değerlere sahiptir.

ZERDEÇAL;

Uzun zamandır ülkemizde tüketilmekte olan zerdeçal yemeklerimizde de sıkça kullandığımız bir besindir. Zerdeçalın faydaları ise bağışıklığı etkiler ve daha sağlıklı olmasını sağlar aynı zamanda bağışıklığının yüksek düzeyde sağlam kalmasını sağlar.

SARIMSAK;

Geldik çağımızın en doğal ve şifalı ilacına. Tam olarak bir vücut dostu ve doğal ilaç niteliği taşımaktadır. Sarımsağın antibiyotik özelliği sayesinde genelde ağrı kesici olarak kullanılsa da aslında diğer tüm rahatsızlıklar için de kullanılmaktadır.

Özellikle kış aylarının vazgeçilmez bir besini olan sarımsak bağışıklığı güçlendirmek için birebirdir. Akciğerleri de temizleyerek daha kolay bir yaşam tarzı oluşturur. Mide ve bağırsağı da etkiler. Kısacası bir vücut için oluşturulmuş olan bir besindir.

BALIK;

Balık tüketimi ise ülkemizde çokça balık ihraç ve ithalatı yapılmaktadır. Ancak konu tüketmeye geldiğinde maalesef ki dünya sıralamasında sonuncuyuz.

Balık yemek ülkemizde az tüketilse de aslında çokça tüketilerek çok daha fazla etki sağlayabiliriz.

Omega 3 bakımından tam bir kaynağı olan balık bağışıklık dostu olarak bilinir. Her hafta en az 3 kez b alık tüketilmesi gerekmektedir. Balık tüketimi sonrası bağışıklığın güçlenmesi ile beraber beyin gelişiminin de oldukça etkilidir.

Bu tarz besinler sayesinde bağışıklığınız güçlü tutabilirsiniz. Ve hastalılara karşı koruma sağlayabilirsiniz. Eğer hastalıklara karşı önlem almalı ve bağışıklığı da buna katmalıyım diyorsanız bu besinler sizin için etkili olacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir